چرا باید از رنگ های ترافیکی ژیوان استفاده کرد؟
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 217
نویسنده : websazaan

چرا باید رنگ ترافیکی کمتر سمی خریداری کنیم؟

آلاینده های حاصل از رنگ های خط کشی پایه محلول متداول (رنگ هایی که برای خط کشی جاده ها و پارکینگ ها به کار می روند) برای سلامت ما و محیط زیست خطرناک هستند. این رنگ ها میزان زیادی مواد آلاینده ی ارگانیک خطرناک (VOC) از خود ساتع می کنند، این آلاینده ها خطر بزرگی برای لایه ی اوزون و سلامت مردم هستند.
اگرچه رنگ های خط کشی با دوام یک بار مورد انتقاد حرفه ای های صنعت رنگ کاری سطوح مسطح قرار گرفته است، اما از آن زمان تا الان، تکنولوژی این صنعت پیشرفت چشمگیری داشته است. امروز، رنگ های خط کشی پایه آب و بیولوژیکی جایگزین های دوستدار محیط زیست و بادوامی بوده و همچنین رقیب سرسختی برای محصولات پایه بنزین هستند.
بهترین اعمال در خرید محصولات دوستدار محیط زیست: رنگ های خط کشی و علامت گذاری
وزارت خدمات اقتصادی(DES) و وزارات اکولوژی واشنگتن، گزارشی مبنی بر بهترین اعمال دوستدار محیط زیست در ارتباط با رنگ های خش کشی راه ارائه دادند. این گزارش بر تهدیدهای اکولوژیکی و سلامت انسان مرتبط با رنگ های علامت گزاری و خط کشی پایه محلول و پایه بنزین (که برای خط کشی بزرگ راه ها، پارکینگ ها، جاده ها و باند فرود فرودگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند) تمرکز کرده است. به خصوص، در روز های داغ تابستان اجزای VOC حاصل از رنگ ها با نیتروژن اکسید موجود در اتمسفر ترکیب شده و گاز اوزون یا مه دود ایجاد می کنند. این آلاینده ها برای انسان ها و اتمسفر بسیار مضر هستند. چون دانشمندان کشف کردند که رنگ های پایه بنزین استاندارد باعث بروز مشکلاتی برای محیط زیست و سلامت انسان می شوند. آژانس حفاظت محیط زیست (EPA) راهکارهایی برای کاهش میزان VOCها در محصولات مختلف ارائه داده است (به خصوص برای رنگ های خط کشی).

چرا رنگ های خط کشی کمتر سمی انتخاب بهتری هستند؟

DES ایالت واشنگتن چندین دلیل برای نتخاب رنگ های با VOC کمتر ذکر کرده است:
• رنگ های پایه آبا و پایه بیولوژیکی خطر و زیان خیلی کمتری برای سلامت انسان دارند.
• رنگ های خط کشی کمتر سمی که محتوای VOC کمتری دارند، مه دودهای خطرناک برای محیط را وارد اتمسفر نمی کنند.
• محلول های سرشار از VOC یا رنگ های پایه بنزین باعث سرطان می شوند.
• محتوای زیاد کرمیم و دیگر فلزات سنگین در رنگ های خط کشی سنتی، ممکن است در نهایت با ذخایر آب ترکیب شده و خطرات گسترده و جهانی در پی داشته باشد.
• نقاشانی که به طور مرتب با محصولات پایه محلول سر و کار دارند، با خطرات سلامتی خیلی جدی تری مواجه هستند.
• رنگ های خط کشی پایه بیولوژیکی ماندگاری برابر یا حتی بهتری نسبت به رنگ های پایه محلول دارند.
BioStripe، یک رنگ خط کشی ماندگار
اگرچه شرکت های رنگ کاری زیادی در تلاش هستند با تغییر فرمول ها، میزان VOC محصولات خود را کاهش دهند، اما هنوز هم که هنوزه از همان مواد پتروشیمیایی به عنوان پایه استفاده می کنند.
BioStripe از یک دیدگاه خیلی نوین به چالش کاهش VOC می پردازد. BioStripeاولین رنگ خط کشی سوی آلکید است که از یک ماده ی قابل بازیافت و ماندگار به نام روغن soybean استفاده می کند. علاوه بر این، BioStripe مقاومت خیلی زیادی در مقابل گرد و خاک و دیگر عوامل پاک کننده ی رنگ دارد و این ویژگی به خاطر فرمول خلاقانه ی ساخت این رنگ است.
BioStripe تنها رنگ خط کشی ای است که دارای تاییدیه ی USDA می باشد. این محصول تنها رنگ خط کشی آب پایه ی ماندگار موجود در بازار است. علاوه بر این، این رنگ به همان اندازه ی رنگ های پایه بنزین مقرون به صرفه است.
در کل، سیستم مدارس، بیمارستان ها و پارک های عمومی که قصد دارند پروژه ای که انجام می دهند ماندگاری زیادی داشته باشد، از رنگ های BioStripe برای پارکینگ ها و مسیرهای خود استفاده می کنند. در واقع، در سال ۲۰۱۶، EPA یکی از بهترین جایزه های مرتبط با عملیات حفظ محیط زیست را به Medford Township واقع در نیوجرسی اعطا کرد. یکی از این عملیات، به کارگیری رنگ های BioStripe برای پارکینگ ها بود.
جایزه ی Katerva: “جایزه ی نوبل ماندگاری”
در سال ۲۰۱۶، BioStripe به خاطر استفاده ی نوآورانه از مواد کشاورزی ماندگار در تولید رنگ خط کشی با کیفیت از Soybean نامزد دریافت جایزه ی Katerva شد. جایزه ی Katerva مختص شرکت هایی است که محلول های ماندگار انقلابی ای تولید می کنند و محصولات آنها تاثیر قابل توجهی در طول سالیان متمادی داشته باشند.
BioStripe توسط شورای Soybean اوهایو، صنایع رنگ و روکش و موسسه ی تحقیقت کاربردی کشاورزی پشتیبانی شده است.




:: برچسب‌ها: رنگ ترافیکی ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: